盲音

杂食,话很多的女鬼

【英译中】不可触碰的小姐2

第二章 — 重新绽放的花朵


“不,别过去……!”


又一次死亡后的新生。


我做了在这个人生中的第一次深呼气。


糅杂着春天、茶、和青草的柔软气息的香味立刻充斥在我的鼻间。与此同时,一个慌乱的声音冲进了我的耳朵里。


啊,我想起来了。又是发生那件事的时候了。


刚才那声穿透我的耳膜的大喊是里卡多发出的,我已经听过七遍了。


只要我睁开眼,我就会看到一只观赏用的野兽正要扑向我们,想要一口吞掉我和加布丽尔。


我不需要任何心理准备,因为我已经看过这场景好几遍了。


我缓缓地掀开眼帘。


睁眼的刹那,迎接我的是猛烈的阳光。


-嘎嗷嗷,嘎嗷嗷……!


接着我看见的就是一只大得像房子一样的白色巨兽,正朝我们的方向冲来。这是我意料中的事。


我看见里卡多正在不远处奔跑。


我清晰地记得这个场景。


在顶着他那头整洁的红发一阵狂奔后,他伸出了他的手。


但那双手是伸向我身旁的加布丽尔的。


里卡多不假思索地紧搂住了加布丽尔,将她保护了起来,然后迅速地和我拉开了距离。


-嗷呜……!


我被一个人孤零零地留在原地,直面这暴怒的野兽。


它对准我张开了血盆大口。


尖利的爪牙向我疾速挥来,仿佛要将我立马撕碎。


而我只是眼都不眨地任凭眼前的事态发展。


眼下我倒是很乐意去死,但我命不该绝于此。


呼啦!


在这看似无望的处境下,一股柔和的力量包围了我的身体。


我早已闻到那股比之前还有浓烈、芬芳的花香。


一丛丛蔷薇花即刻我脚下破土而出,蔓延开来。


随着藤蔓的生长,蔷薇花瓣遮天蔽日般在空中飞舞。


从我周身长出的藤蔓,遍布着向上舒展的利刺,相互缠绕勾连。


代表着四季的四大家族血液中流传着神奇的力量,代代相传。


我第一次意识到我的能力,就是在这危急关头,当我正试图自救时。


“发生了什……”


一个小声的、颤抖的声音传进我耳中。


我转向声音的来源,在那里,我看见有两个人坐在绿地上。


里卡多,正惊异地瞪着我,一个金发的女孩正在他怀里可怜巴巴地瑟瑟发抖。


声音的来源是里卡多,和我们的继妹,加布丽尔。


大概是因为与野兽面对面的近距离接触造成了强烈的惊吓,加布丽尔苍白着脸、仓皇无措地抓紧了里卡多的手臂。


我不由得拿坐在一起的他们和只身一人坐在花园中间的我做对比。


很难看出到底谁才是真正的兄妹。


伴随着更多的蔷薇盛开,藤蔓收缩至了同我等身的高度。


“希莉丝,你是怎么……你怎么会有使用‘绽放’的能力……”


里卡多看起来被眼前所见吓得不轻。


不枉我辛苦一场。


四大家族的能力,包括“春之伊诺雅登”家族在内,只能通过血脉相传。因此,只有他们的后人才能拥有这些能力。


迄今为止,人人都确信在不久后会觉醒能力的人应该是里卡多,而不是我,因为他才是父亲指定的继承人。


“你可真是个糟糕的人。”


我紧盯着里卡多震惊的面孔,开口道。


“如果你有一丁点常识的话,难道没有其他的话该先说吗?”


他看起来没有马上明白我的意思。


在我身旁,在奇异的美景中,败落的白色野兽完全拜倒在它的主人脚下。


而里卡多,身处其间,不断用颤抖的双眼打量我,过了好一会儿才找回自己的呼吸。


紧接着,他的脸转为苍白。


里卡多的视线越过我,落在了加布丽尔身上。


“哥哥……呜。”


加布丽尔小鹿般的大眼睛里盛满了泪水。


当他们视线交汇时,晶莹的泪水从她眼眶滑落。


她看起来如此楚楚动人,要是叫别人看见了,一定会忍不住上前安慰她。


换做平时,里卡多本应为她拭去眼泪,但此刻,他整个人像是时间停止一般被冻在了原地。


看来意识到自己抛下我、只营救了加布丽尔的事实对他来说是不小的冲击。


里卡多是在不自觉的情况下行动的,这就揭示了在他心里,真正重要的到底是什么。


除此之外,这只白色野兽本来就是没头脑的加布丽尔向父亲讨要的。


原因是最近在年轻人中饲养观赏性野兽成为了一种潮流。


我并不知道那只从笼子里放出来的野兽会挣脱项圈、攻击我们,但不管怎么说,这都是加布丽尔的错。


而在刚才的事故第一次发生时,我差点因此丧命。


里卡多又抬起了头,脸上带着难以言喻的表情,他舔了好几次嘴唇,但始终没说话。


他可别想轻易把我糊弄过去。


我才懒得再等里卡多开口讲话。


在前世,我曾努力将苦涩的心情隐藏好,强迫自己露出笑容,说:“没关系。”


也有一次,我曾向他抱怨过,说他对我太严格了,我再也受不了了。


但现在,我知道说什么都无济于事。


“不,谢了,我不想听你的借口。”


说完我想说的话,我站起来回到了座位上。


“再说了,这么长的时间以来,如今我已经很了解你和你那糟糕的人格了。”


里卡多的表情又再次变得一言难尽。


不过那个表情和之前相比好像又不太一样。


他现在大概注意到了我对他的态度的改变。


正在他身旁抽泣的加布丽尔,一脸茫然地看向我。


“别挡道。”


接着,我径直走过了这两个人渣。


注意到这阵骚乱的人们离开了宅邸,正向我们的方向跑来。就算不回头,我也能感受到两双困惑的眼睛紧贴在我的身上。


轻轻地,


我每走一步,都有浅红的蔷薇盛开,散发芳香,它们的颜色正如我现在的发色一样,是淡淡的红色。


然而,在我长发的发梢处,已被染上了更鲜明的绯红。


就这样,我的第八次人生,开始了。



Chapter 2 – A Flower That Bloomed Again

“No, don’t go there……!”

Another new beginning after death.

I took a deep breath for the first time in this life.

The mixed scent of spring, tea, and the soft scent of grass quickly filled my nose. At the same time, a panicking voice struck my ears.

Ah, I remember this. It’s time for that to happen again.

What pierced my ears just now was Ricardo’s cry, which I’ve heard seven times already.

Once I open my eyes, I will find an ornamental beast coming for us, threatening to devour me and Gabrielle.

I didn’t need to prepare myself mentally because I’ve been through this situation a few times already.

I slowly lifted my eyelids.

The moment I opened my eyes, the sun’s glare greeted my vision.

– Grrr, grrr……!

What I saw next was a huge white beast, as big as a house, running towards us. It was something that I have been expecting.

I saw Ricardo running from a place not far away.

I remember this scene vividly.

After running with his neat red hair, he reached out his hand.

But it touched Gabrielle, who was standing beside me.

Without a second thought, Ricardo embraced Gabrielle as if to protect her and quickly distanced themselves away from me.

– Roaaarrrr……!

I was left all alone in front of the raging beast.

It opened its mouth with me as its target.

Sharp fangs rushed towards me as if it would pierce me right away.

But I only looked at the scene unfold in front of me without batting an eye.

I’d rather die at this moment, but that’s not my destiny.

HWAAA!

At that seemingly hopeless situation, a gentle energy surrounded my body.

The scent of flowers, which became much stronger and sweeter than it had already been, reached my nose.

The roses that grew from beneath my feet spread immediately.

As the vines grew longer, the roses’ petals scattered in the air pleasingly, as if to cover my field of vision.

The vines that came from me, which were covered with thorns that stretched forward, entangled with each other.

The four special-blooded families that pass on their powers from generation to generation symbolize the four seasons.

The first time I realized that I had this power was when I was trying to save myself from a dangerous situation.

“What just……”

A low, trembling voice flowed into my ears.

I turned my head in the direction of the voice. There, I found two figures sitting on the green grass.

Ricardo, who stared at me with a surprised look, and a blonde girl, who trembled pitifully in his arms.

It was Ricardo and our stepsister, Gabrielle.

Perhaps very shocked to have come face-to-face with a beast, Gabrielle was grasping Ricardo’s arm with a pale and panic-stricken face.

I couldn’t help but compare them, who sat together, to me, who sat alone in the middle of the garden.

It was hard to tell who the real siblings were.

The vines climbed to the level of my head as more roses bloomed.

“Hilise, how did you…… How are you able to use ‘blooming’……”

Ricardo seems awfully surprised at what he is seeing.

It was worth it.

The powers of the four special-blooded families, including the ‘Inoaden or Spring’ family, are only inherited by the heirs. Thus, they are the only ones who can manifest these abilities.

So far, everyone was convinced that it would be Ricardo, not me, who would awaken his power soon since he is Father’s successor.

“You’re really horrible.”

I stared at the astonished Ricardo and opened my mouth.

“If you have common sense, shouldn’t you say something else first?”

He didn’t seem to quickly understand what I meant.

The beauty that covered my surroundings and a fallen, white beast that seemed to have surrendered itself to its master.

And Ricardo, who sat in the midst of all these while looking at me with trembling eyes, finally breathed after a while.

Soon after that, his face turned white.

Ricardo’s eyes passed over me and fell on Gabrielle.

“Brother…… sob.”

Gabrielle’s doe eyes were filled with tears.

A glass-like teardrop fell the moment her eyes met Ricardo’s.

She looked so pitiful that if someone else saw her, they wouldn’t be able to bear not to comfort her.

Ricardo would have wiped her tears away at other times, but right now, he was frozen still as if time had stopped for him.

The fact that he abandoned me and only saved Gabrielle seems to have come as a big shock to him.

Ricardo’s actions just now were done unknowingly, so it showed what was truly more important to him in his heart.

Moreover, the creature that appeared just now was a request of the witless Gabrielle from Father.

The reason being that it was the trend among young people these days to raise ornamental beasts.

Besides that, Ricardo took the untamed beast out during tea time only because Gabrielle wanted to see it up close.

I didn’t know that the beast, who was taken out of its cage, would cut its leash off and come at us, but somehow, the blame falls on Gabrielle.

And with that incident just now, I almost lost my life the first time it happened.

Ricardo, who raised his head again, made an indescribable expression and wetted his lips several times.

But Ricardo couldn’t fool me easily.

I had no intention of waiting for what he had to say.

In my previous lives, I tried to hide my bitter feelings and forced myself to smile while saying, ‘It’s okay’.

There was also a time when I complained about how he’s too hard on me and that I can’t tolerate it anymore.

But now, I know it was all useless.

“No thanks. I don’t want to hear your excuses.”

After saying what I had in mind, I got up from my seat.

“And besides, I’ve known you and your terrible personality for a long time now.”

Ricardo’s face has, once again, become indescribable.

But that face was somehow different from the one he made a while ago.

Now, he seemed to have noticed that my attitude towards him has changed.

Gabrielle, who was sobbing beside him, looked at me with a puzzled expression.

“Get out of my way.”

Then, I walked past the two human garbage.

The people, who noticed the commotion, were rushing out of the mansion and running towards us. Even with my back turned, I could feel two pairs of confused eyes following me.

Softly,

With every step I take, a light red rose would bloom and spread its fragrance. It was the same color as my current hair color.

The end of my long hair, on the other hand, was dyed with a clearer scarlet.

And that was how my eighth starting point came to pass.

                        

评论(2)

热度(74)

  1. 共4人收藏了此文字
只展示最近三个月数据