盲音

杂食,话很多的女鬼

【英译中】不可触碰的小姐

第一章 — 蔷薇是如何枯萎的


“希莉丝,求你了。”


我亲爱的兄长,里卡多,众人口中的“蔷薇王子”,对被困在狱栏后的我说。


“代替加布丽尔去死吧。”


在那一刻,我早已百孔千疮的心终于彻底破碎了。


我不知道该说什么。我只能屏住呼吸,死死盯向我眼前站着的这个男人。


我本来就是为加布丽尔顶罪才进的监狱。


我并不指望里卡多能修正什么,把我从监狱里救出来。


但我想他至少会说他担心我。


即便那只是一个很明显的谎言,我不在乎。


我的哥哥那张永远对我冷若寒霜的脸,暗了暗。


从他的眼中能看到一丝微弱的负罪感,他不敢面对我的凝视,别开了眼。


“你也不是第一次了吧。你已经活了七世了。”


里卡多用沉重的声音说出那句话的那一瞬间,我仿佛被利刃刺中般颤抖了起来。


“死—死去……然后回到过去。”


“别说了。”


“所以,希莉丝,”


“别这样。”


“请代替加布丽尔去死吧。”


我不知道原来那双美丽的嘴唇可以吐露出如此残忍的话语。


不过,这也不是什么新鲜事了。他一直对我很残忍。


但就算如此……他怎么能……?


“反正一下就过去了。在那之后你还可以回到过去。”


里卡多用急切的语气继续说道,仿佛是想要说服我。


“所以说……”


“你当初并不相信我。”


听到我说的话,里卡多陷入了沉默。


“你讨厌我的胡言乱语,觉得那只不过是为了吸引别人的注意力。”


他从未谈起过这件事。


“现在你不再需要我了,反倒自己提起来了。”


里卡多的表情看起来很窘迫。


“我很抱歉。”


他的行为让我感到全身的体温都从指尖被抽走了。


“但是,求你了,希莉丝。这是我第一次也会是最后一次请求你。”


史无前例地,一个贵族男子跪在我面前,低声下气地哀求我。


为了加布丽尔,那个与他没有血缘关系但却被他视作为唯一的妹妹。


他想要我为了她去死。


“哈哈……”


我忍不住大笑起来,面对如此滑稽的景象,怎么能不笑呢?


里卡多的肩膀略微僵住了,他以为我是在嘲笑他向我下跪的行为。


但他依然无声地向我发出请求。


是啊,他就是有这么爱加布丽尔。


爱到我无论怎样他都不在乎。


在七世的人生里,我永远都很悲惨,这次当然也不会例外。


尽管如此,我手中攥住的那捧如同尘埃一般微弱的希望,终于化为灰烬,被吹得烟消云散了。


“里卡多。”


我没有流一滴泪。


我只是感到空虚。


是的。


终于,在七次失败后。


“我不会再叫你哥哥了。反正从我出生那天起,你也从未做过我的哥哥。”


里卡多的手因为我的话退缩了一下。他抬起头,看向我。


“谢谢你,里卡多。”


我的声音大概就和我现在的表情一样干枯吧。


他的表情在我们目光相遇时崩塌了。


“我很高兴你直到最后都是一个人渣。”


看着他颤抖的双瞳,我感觉那些在我心中徒劳挣扎的感情,终于像流沙一样,缓慢地、彻底地,消失了。


看着他,我不再感到难过,我甚至感觉不到心碎。


在从前我活过的所有人生中,我有像现在感觉这么好过吗?


啊啊,我终于自由了。


所以,这次轮到我先抛弃他们了。




Chapter 1 – How The Rose Withered

“Hilise, please.”

My beloved older brother, Ricardo, whom everyone calls ‘The Prince of Roses’, said to me, who is locked behind the bars.

“Die in place of Gabrielle.”

My heart, which had already been stabbed countless times throughout my life, was completely broken at that moment.

I did not know what to say. I could only hold my breath and stare at the man in front of me.

It was on Gabrielle’s behalf that I was jailed in the first place.

I didn’t expect Ricardo to patch things up and get me out of here.

But I expected him to say that he was worried about me.

Even if it would’ve been an obvious lie, I didn’t care.

My brother’s face, which had always been cold whenever he saw me, was dark.

A faint sense of guilt was visible in his eyes as he avoided my gaze, unable to look at me any longer.

“You did it before. You’ve already repeated seven lives.”

The moment Ricardo said it with a heavy voice, I shuddered as if I was being stitched with a harpoon.

“Die—Die……then go back to the past.”

“Don’t say it.”

“So Hilise,”

“Don’t.”

“Please die in Gabrielle’s stead.”

I didn’t know that such cruel words could pass through those beautiful lips.

However, it wasn’t anything new. He had always been cruel to me.

But still……How could he?

“It’s just for a moment anyway. After that, you will still go back.”

Ricardo spoke again with a desperate voice as if he was trying to persuade me.

“That’s why……”

“You didn’t believe me.”

Ricardo fell silent when he heard what I said.

“You despise me for talking nonsense to get other people’s attention.”

He never talked about it.

“But now you’re bringing it up because you don’t need me anymore?”

Knowing his personality, if we are in a different situation right now, he wouldn’t believe a word that I say.

Ricardo’s face looked troubled.

“I’m sorry.”

His actions made me feel as if the warmth of my body was being drained out of my fingertips.

“But please, Hilise. For the first and last time, I ask this of you.”

For the first time, a nobleman knelt before me and begged with his head down.

For Gabrielle, whose blood he doesn’t share but is clearly the only sister he considers as his.

He wants me to die for her.

“Haha……”

I couldn’t stand it and burst out laughing. How can I not laugh at this funny sight?

“This is hilarious.”

Ricardo’s shoulders stiffened a little as if he thought I was mocking him for being on his knees.

Still, he made a silent appeal to me.

That’s right, that’s how much he cares for Gabrielle.

To the extent that I’m nothing to him.

I’ve always been miserable in all of my seven lives, and there was no exception this time.

Nevertheless, the fleeting expectation, which had remained as thick as a handful of dust, finally turned into ashes and scattered in the air.

“Ricardo.”

I didn’t shed any tears.

I just felt empty.

Yes.

Finally, after seven failures.

“I won’t call you brother anymore. Actually, you’ve never been my brother since the day I was born.”

Ricardo’s hand flinched at my words. He raised his head and looked up at me.

“Thank you, Ricardo.”

Perhaps my face is as dry as my voice right now.

As soon as his eyes met mine, his expression cracked.

“I’m glad you’re a scumbag until the end.”

Looking at his quivering eyes, I felt my lingering vain feelings, which were slowly disappearing like grains of sand, vanish entirely.

I don’t feel bad looking at him anymore, it’s not even heartbreaking.

Have I ever felt this positive in all of my lives before?

Well, I’m finally free now.

So, it’s my turn to abandon them first.

                        



评论(3)

热度(257)

  1. 共55人收藏了此文字
只展示最近三个月数据